Blog Utama Ketua Pengawas

senarai pemegang kad library (^__^)v

30 March 2013

Adam Dan Hawa


Tajuk: Adam Dan Hawa
Penulis: Aisya Sofea
Penerbit: Alaf 21

"Tak usah diucap, tak usah dilafaz aku dah mengerti bahasa cintamu"

Ain Hawani ditakdirkan bertemu Adam Mukhriz di sekolah Tadika Bintang kecil. Pertemuan itu sering menjadi debar di dada Ain. Adam (Am) jejaka kacak yang digilai ramai wanita dan Ain amat sedar akan hal tersebut. Namun jodohnya memang tersurat dengan Adam. Tapi dengan cara yang amat memalukannya. Walaupun dia diperangkap namun Adam cuma diam seolah membenarkan tuduhan khalwat ke atas mereka.

Lantas seribu kebencian menjadi nanah dijiwa Ain. Dia tidak rela berkahwin dengan lelaki hidung belang. Dia belum bersedia untuk menjadi seorang isteri diusia muda begitu tambahan lagi dia ingin mengapai cita-citanya. Perkahwinan itu ibarat gaung dalam yang memusnahkannya. Ain benci Adam!

Ain membawa diri keluar negara menyambung pengajiannya. Pada sangkaannya sekian lama tidak berhubung lagi dengan Adam, hubungan suami isteri mereka telah terlerai. Dia rapat dengan Johan. Walaupun bertemu Adam di Masjidilharam perasaan Ain masih diselubungi kebencian biarpun ada rasa cinta yang tak terluah.

Hubungan Ain dengan Johan tidak disenangi keluarga Ain kerana selama ini mereka menyimpan rahsia yang Ain masih sah isteri Adam. Cuma Ain saja yang salah sangka. Hubungannya dengan Johan yang tidak sekuat mana itu ternokhtah juga bila Johan jatuh cinta dengan Azie teman baiknya. Mulai itu Ain mula memikirkan arah tujuan rumahtangganya dengan Adam.

Mampukah dia mengusir rasa benci yang telah bersemadi bertahun-tahun dulu? Berubahkah Adam selama bertahun ditinggalkan Ain?

Errr...aku tak tengok pun drama adaptasinya di TV. Orang kata agak lainlah dari novel. Mungkin nak buat lagi dramatik kot. Tapi novel ni antara yang menjadi favorite aku. Jalan ceritanya tak adalah complicated macam kat TV tu..hehehe...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ping busuk.org